28.2.12

Tittskåp


På väggen i vardagsrummet hänger tre vitmålade trälådor. En gång fungerade de som förvaring för museiföremål - idag fyller jag dem med det som är vackert för ögat. I det vänstra har jag satt en gammal ljuvlig möbelfot - upphittad i en hamn intill ett vrak en vindpinad dag för länge sedan. Bredvid står en djupgrön myrten i en patinerad järnkruka. För nu iallafall. Inget är beständigt och det är det jag gillar med mina "tittskåp" - jag låter dem fyllas med det jag tycker är vackert, just precis här och nu.

3 kommentarer:

  1. Vilken jättebra idé och så enkelt egentligen! Strålande, nu blev jag inspirerad :)
    Det är så lätt att göra som man alltid gjort istället för att tänka nytt ... och vackra saker finns det gott om, oftast utan att köpa nytt. Det går att hitta i naturen, eller som du hittat den vackra möbelfoten, hemma i skåpen eller kanske ett foto, en bok ... möjligheterna är oändliga. Tack för det fina tipset!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  2. Så vackert Malin. Kommer att bli en copycat här.

    SvaraRadera
  3. Heeeeelt lovely!!! Håller med de ovan, suuuperfin inspiration som man gärna vill göra hemma hos sig själv:) Gillar den fina krukan, sååå fint med myrten i den!!!

    Såg i inlägget nedan att ni varit till akuten, usch och fy... Hoppas allt är väl med er nu!!!

    Stööööörsta kraaaaaaaaamizen aka

    SvaraRadera