29.5.12

Vingars flykt


 En av talgoxarna på väg ut ur boet efter att ha matat sina ungar.

Det är lite tyst här inne just nu.
Att sitta vid datorn är inget jag prioriterar när det helt oväntat blir skönaste sommarvärmen
 och alla blommor och träd slår ut på en och samma gång.
Då sitter jag hellre under vårt äppelträd och njuter av livet tillsammans med mina söner.
I timmar ligger vi på en filt i gräset och tittar på det lilla talgoxparet 
som byggt bo i ett hål i äppelträdets stam.
Där inne ligger nu fyra små hungriga fågelungar med gula gap och skriker på 
mamma och pappa talgoxe - dessa outtröttliga föräldrar som flyger fram och tillbaka, 
fram och tillbaka, med spindlar, larver och små maskar i näbben.
Ibland sitter jag med kameran i hand och förevigar deras arbete.
På bilden ovan gav en relativt lång slutartid ett oväntat resultat 
- när plötsligt hela vingens struktur uppenbarade sig, liksom genomlyst, röntgad.
Jag tittar på bilden, studerar och fascineras av skönheten i naturens skapelser.
Och gläds över att kunna fånga den med min kamera.

Förresten, titta gärna in hos fina Hanna och var med i utlottningen av ett 
fantastiskt vackert halsband från Soul of Maïa - det tänker jag vara iallafall.

Kram



4 kommentarer:

  1. Oj så coolt!!
    Jag kommer och går en fotokurs hos dig =)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  2. Men vilken heeeelt fantastisk bild!!! Underbar!! Javisst är det lätt att inspireras och hänföras av djur och natur och just nu är det ju extra vackert med allt som vaknat upp utanför:)))

    Stööööörsta kraaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  3. WOW, vilken bild!!! SÅ vacker...helt UNDERBAR!!!!!! Vad roligt att hitta hit till dig...och vad kul att du vill vara med på utlottningen!

    Varmaste hälsningar
    Hanna

    SvaraRadera