9.12.11

Det enkla är det vackra


Sitter och tillverkar årets julkort, omgiven av ljus som doftar svagt av julens kryddor, en jättekopp rykande chaite och min vackra marockanska skål fylld av varmt gyllengula clementiner. Ute viner stormvindarna - än en gång - och i brasan sprakar en nytänd eld. Mormor leker med lille E som fick vara hemma från dagis idag, och deras skratt klingar som musik i mina öron.

Jag älskar att kunna skicka - och få - handgjorda kort. Tyvärr är det inte så ofta man hinner, eller kan, ta sig tid att sitta ner och göra något ur eget sinne och egna händer. Men i år har jag tid. Och lust. 

 Och som i allt annat tycker jag att det enklaste är det vackraste. En stämpel, en färgdyna, textilfärg och ett papper med vacker struktur som man vill stryka fingrarna över. Mer komplicerat behöver det inte vara.



Simplicity is the ultimate sophistication.  
Leonardo DaVinci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar