25.12.11

Julefrid & sömnbrist


Så blev det jul i år igen. Och en mycket god sådan. Firad med de nära och kära, fortfarande innesluten i den där nyblivna-tvåbarnsföräldrar-bubblan där man tittar på varandra över den lille fjuniges huvud och bara ler för att allt blev så bra, och skrattar ikapp med treåringens glädjetjut när julklappen visar sig innehålla precis det där legot han önskade sig.

I granen hänger kulorna som hängts upp på barriga grenar av många generationers händer, lite skavda, lite flagnade men ack så vackra. I sina åldriga askar som luktar mormor och julefrid ligger de och väntar på att under ett par av årets dagar få sprida nostalgi och glädje och beundras av tindrande barnaögon.

Själv är jag lite fladdrig och yr av hormoner och sömnbrist. Den lille dunungen har ett omvänt dygn och äter hela nätterna och sover hela dagarna. Därför blir bloggandet lite lidande just nu, men jag hoppas att ni som har hittat in hit fortsätter att vilja kika förbi, för ni gör mig så glad med era fina kommentarer. 

Tusen tack för de varma gratulationerna jag fick efter sonens födelse. Kärlek till er.


3 kommentarer:

  1. fantastiskt vackra kulor:)

    God fortsättning!!!
    varm kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin fortsättning på Julen.
    Fina kulor, det är något speciellt med riktigt gamla kulor, speciellt om de också innehåller minnen.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt det låter!!! Ni verkar ha haft det riktigt gosigt!!! Hihi, sömnbristen känner jag igen, men det var ett tag sen jag behövde vara uppe om nätterna med en liten bebis :) Jobbigt men också så himla kul!!!

    Jättefin bild, såå charmiga kulor!!

    Stööörsta kraaaaaaaamen aka

    SvaraRadera